Seek and destroy

dinsdag 7 februari 2012

Character, voertuigen, omgeving onderzoek

Voor de characters heb ik eigenlijk 3 dingen in gedachten. Allereerst wil ik Wodan en Thor als belangrijkste goden van de Vikingen in de attractie gaan gebruiken. Daarbij wil ik bij het stukje 'slachtveld' een Walkure de bezoekers naar Walhalla laten leiden.


Bij het onderzoeken van de omgevingen van Vikingen ben ik tot de conclusie gekomen dat er bij het bouwen van huizen veel gebruik werd gemaakt van hout en stro. Dit kwam omdat de omgevingen waarin de Vikingen woonden erg bosrijk waren. Zweden, Noorwegen en Denemarken.



Vikingen woonden in zogenaamde 'langhuizen'. Dit waren lange van hout gemaakte huizen zonder ramen en met enkel een voordeur en een rookgat in het dak. Ze woonden hier soms met meerdere gezinnen in.
Meestal woonden ze in dorpjes vlakbij het water zodat ze vlakbij hun schip konden vastleggen.



De schepen van de vikingen waren zo geconstrueerd dat ze heel lang en heel ondiep waren. Met de schepen konden ze zeilen en roeien en konden door al dit gecombineerd enorme vaarsnelheden bereiken voor die tijd.
Sommige 'langschepen' waren wel 30 meter lang en konden wel 80 mensen houden. Dan zaten er ongeveer 60 mensen te roeien.
Om de randen van de schepen hingen schilden en de kop en de achterkant van het schip waren meestal versierd met een slangen of drakenkop om de vijand te intimideren.

Voor het tweede voertuig ben ik het mythische wezen 'Sleipnir' gaan onderzoeken. Dit was het achtbenige paard van Wodan en hij kon naar de verschillende werelden reizen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen